Saturday, March 14, 2020

Hammerfall - Dominion -

Album ke 11 rilis Ogos 2019. Sejak penubuhannya pada tahun 1993 Hammerfall berjuang untuk meneruskan warisan Heavy Metal 80an. Jika dinilai keseluruhan album, anda tidak menyangka lineup mendekati umur 50 tahun. Vokal Joachim Cons yang tajam & power. Riff & solo dari gitaris Oscar Dronjak (suka tengok gitar mamat ni) & Pontus Norgren serta dentuman bass Fredrik Larsson menguatkan seksyen irama dalam band. Di bawah gaya lasak ini, drum dikendalikan oleh ahli terbaru David Wallin yang menyertai band pada tahun 2014.

Dominion memancarkan lebih banyak tenaga & semangat daripada gabungan 3 album sebelumnya. Dengarkan lagu "Bloodline" & Scars Of A Generation" yang kedengaran seperti lagu dalam album awal. Lineup mengambil pendekatan jauh lebih santai untuk penulisan lagu daripada terburu2 mengejar dateline menyiapkan album.

Album ini adalah apa yang peminat harapkan daripada mereka. Sama ada penggemar lama atau pendengar baru, hasil daripada mendengar album ini akan sama... Keinginan untuk mengambil apa sahaja & menakluk Dunia... Powerrr!!!!!



No comments:

Post a Comment