Monday, March 30, 2020

Scorpions - Lonesome Crow -

Debut album rilis Feb 1972. Ramai orang tahu & mengenali Scorpions. Tetapi mereka dikenali, disayangi atau dibenci untuk apa yang mereka mainkan pada tahun 80an atau lagu ballad popular mereka "Wind Of Change". Ramai yang tidak tahu bahawa ada hits terbesar mereka sebelum itu.

Pada tahun 1972 Scorpions adalah Klaus Meine (vokal), Rudolf Schenker (rythm gitar), adiknye Michael (lead gitar),Lothar Heimberg (bass) & Wolfgang Dziony (drum). Struktur muzik dalam album ini tipikal 60an/awal 70an dengan pengaruh kuat jazz & psychedelic rock.

Jika anda peminat 70an rock, anda mesti mendapatkan album ini. Walaupun anda mungkin tidak menyukai Scorpions pada umumnya. Album ini adalah salah satu album terbaik yang pernah mereka keluarkan.. Mantobb!!!

*Album ini satu2nya album yang lead gitaris Michael Schenker terlibat(hanya berusia 16 tahun ketika itu.. Respekk!!). Beliau kemudian keluar dari band selepas ditawarkan untuk menyertai UFO. Kembali semula semasa sesi rakaman & tour album Lovedrive 1979*


No comments:

Post a Comment