Friday, May 3, 2019

White Lion - Fight To Survive -

Debut album rilis Nov 1985 di Jepun & Jun 1986 di USA. White Lion ditubuhkan di New York oleh vokalis asal Denmark Mike Tramp & gitaris berbakat besar Vito Bratta. Mereka membuat persembahan di kelab & menarik perhatian pengurus tempat itu yg mempunyai hubungan dgn Producer dr Jerman Peter Hauke yg terus menawarkan utk membuat album kpd mereka dlm studionya di Frankfurt

Dgn harapan utk membuat album mereka menandatangani perjanjian dgn Elektra Records yg kemudiannya memutuskan menangguhkan perjanjian ini. Tetapi nasib mereka baik Jvc/Victor di Jepun telah melesenkan album ini yg membolehkan mereka menandatangani perjanjian dgn Atlantic Records.

"Fight To Survive" akhirnya dikeluarkan di USA oleh label Independent Grand Slamm Records yg berpengkalan di Philadelphia. Lagu seperti "Broken Heart", "Cherokee", "The Road To Valhalla", dan lagu yg menjadi tajuk album ini disukai oleh ramai orang & menjadikan mereka salah satu band yg plg berjaya pada masa itu.

"Fight To Survive" adalah Pure Hard Rock dgn vokal yg mantob serta kerja gitar membunuh. Apa yg pasti White Lion adalah band yg berbeza dlm arena muzik USA.

*BEST*


2 comments: